Heeft u vragen over het Coronavirus? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Sociaal jaarverslag 2019

Groeien met impact!

2019 stond voor Unigarant in het teken van het jaarmotto 'Grensverleggend doorgroeien'. Groei hebben we onder meer laten zien in het verwelkomen van veel nieuwe klanten en de groei van onze omzet en winst. Maar minstens zo belangrijk vinden we de maatschappelijke impact die we als bedrijf in een jaar weten te maken.

Zo dragen we met onze innovatieve producten bijvoorbeeld bij aan het vergroten van de verkeersveiligheid en het terugdringen van fietsdiefstallen en woninginbraken. Maar samen met onze medewerkers dragen we ook graag een steentje bij aan de lokale en regionale samenleving rondom Hoogeveen en hebben we de ambitie om De beste werkgever van het Noorden te worden.

Uitgelicht:

De impact van onze producten

verkeersveiligheid700x400.jpg

Verbeteren van de verkeersveiligheid

Bestuurders met een Veilig Rijden verzekering veroorzaken minder kostbare schades dan onze klanten met een reguliere autoverzekering. In vijf jaar tijd is er een indrukwekkende 1,2 miljard kilometer bij elkaar gereden door alle Veilige Rijders, blijkt uit het ANWB Veilig Rijden rapport 2019. Hiermee is een schat aan informatie onstaan over het verkeer en de infrastructuur in Nederland die ANWB gebruikt voor het verbeteren van de verkeersveiligheid. Lees hier meer over in het blog van Ivonne van den Heuvel, commercieel directeur ANWB Verzekeren.  

Lees het blog
anwb_blijven-fietsen-verzekering.jpg

Zes van de tien gestolen fietsen vinden we terug

In 2019 is er in Nederland voor 600 miljoen aan maatschappelijke schade door fietsendiefstallen ontstaan. Met de stijging van het aantal verkochte en bij ons verzekerde e-bikes neemt ook bij Unigarant de hoeveelheid gemelde diefstallen toe. Wij willen dat onze klanten zorgeloos met hun fiets van huis kunnen gaan. Daarom maken we gebruik van track&trace technieken bij onze ANWB Blijven Fietsen verzekering, waarbij de fiets op te sporen is in het geval van diefstal. Hoe? Lees het blog van Marin Roos, directeur Innovatie bij Unigarant.

Lees het blog
veilig-van-huis-sensoren.jpg

Met een veilig gevoel van huis

Wie onderweg is, wil dat thuis ook alles veilig en goed geregeld is. In het voorjaar van 2019 introduceerden we daarom de ANWB Veilig van Huis Woonverzekering; een pakket met een beveiligingscamera, water- en bewegingssensoren en een rookmelderwaarmee schade voorkomen kan worden, een woonverzekering en dienstverlening via de ANWB Alarmcentrale in geval van nood. Lees in dit blog hoe de collega's de ontwikkeling van een nieuw verzekeringsproduct deze keer helemaal anders deden.

Lees het blog

17030 Banner Groei 2019.png

Uitgelicht:

Samen impact maken

De kernwaarden van Unigarant zijn Eigentijds, Maatsschappelijk relevant, Menselijk, Daadkrachtig en Bekwaam. Dit laten we zien ons werk, maar ook in de betrokkenheid van ons bedrijf en onze collega's in de directe omgeving. Lees hieronder enkele voorbeelden van onze maatschappelijke activiteiten in 2019.

week-van-het-geld-logo.jpg

Gastlessen Week van het geld

Tijdens de landelijke Week van het geld geven diverse medewerkers van Unigarant gastlessen in het basisonderwijs. Met een speciale les over verzekeren leren leerlingen van groep 7 en 8 alles over wat een risico is, wat de kans daarop is en wat de financiële gevolgen kunnen zijn. De Week van het geld is een initiatief van platform Wijzer in geldzaken. Tijdens deze projectweek voor het onderwijs zetten medewerkers van o.a. verzekeraars zich in om kinderen te leren omgaan met geld. Hiermee wordt de basis gelegd voor financiele redzaamheid op volwassen leeftijd. Immers, jong geleerd is oud gedaan.

ED10SozXsAAfq58.jpg

Proefritten elektrisch rijden

Op vrijdag 6 september en zaterdag 7 september organiseerde ANWB bij Unigarant in Hoogeveen een proefritevenement voor elektrsich rijden. Onder begeleiding konden collega’s één van de zeven verschillende elektrische auto’s twintig minuten uitproberen. Op zaterdag 7 september konden ook inwoners van Hoogeveen een proefrit maken. De ANWB (ons moederbedrijf) stimuleert de ontwikkeling om schoner te rijden en wil zo veel mogelijk mensen laten kennismaken met elektrisch rijden, informeren en helpen een weloverwogen keuze te maken bij de overstap naar duurzame mobiliteit.

kerst visual.jpg

Een lichtpuntje voor eenzame ouderen

Niemand mag met kerst alleen zijn, volgens Robert ten Brink. En dat wij dat helemaal met hem eens zijn bleek wel uit de reacties op onze ‘All we need is love’ oproep aan medewerkers tijdens de decembermaand. We vroegen collega’s om een oudere op te geven die het verdient om wat extra aandacht te krijgen tijdens de feestdagen. De opgaven kwamen binnen, de pakketten werden samengesteld en vervolgens gingen onze collega’s op pad om het kerstcadeau te brengen. Dat de pakketten, maar ook het bezoek, goed in de smaak vielen werd snel duidelijk.