Heeft u vragen over uw reis naar de Oostenrijkse wintersportgebieden of de geannuleerde vluchten op Schiphol? Klik dan hier.

Veel gestelde verzekeringsvragen stroomstoring vliegveld

Is er sprake van schade door stroomstoring op het vliegveld?

We kunnen ons voorstellen dat uw vragen heeft. Hieronder geven we antwoord op de meest voorkomende vragen bij schade door stroomstoring op het vliegveld.

Hoe kan ik schade melden?

Heeft u schade? Dat is heel vervelend. Wij helpen u graag zo snel mogelijk verder. Als u uw schade direct online meldt, verzekert u zich van de snelste schadeafhandeling.

Dit kan via onze pagina schademelden.

Vragen over Annuleringsverzekering

Ik ben van plan om op vakantie te gaan, maar door de stroomstoring vertrekt mijn vliegtuig niet of later. Hierdoor wil ik mijn vakantie afzeggen. Vallen deze kosten onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?

 Nee, dit is niet verzekerd. Dit is geen geldige annuleringsreden. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij.
In geval van vertraging van een vliegtuig tijdens de heenreis of bij aankomst op de vakantiebestemming vergoeden wij:
a. van 8 tot 20 uur 1 dag;
b. van 20 tot 32 uur 2 dagen;
c. bij meer dan 32 uur 3 dagen;
Deze vertraging is veroorzaakt buiten uw wil en de wil van de reis- of  vervoersorganisatie.

Mijn reis is door de stroomstoring geannuleerd. Krijg ik nu de premie terug van mijn annulerings- reis- en/of omboekgarantieverzekering?

De premie voor uw kortlopende reisverzekering krijgt u terug.

U krijgt geen premie terug voor uw annulerings- en omboekgarantieverzekering.  Heeft u een doorlopende reisverzekering? Ook dan krijgt u geen premie terug.

Vragen over reisverzekering

Ik moet door de stroomstoring op Schiphol noodgedwongen langer op mijn vakantiebestemming blijven dan gepland. Hierdoor maak ik extra verblijfskosten en terugreiskosten. Krijg ik deze kosten vergoed?

Nee, als u een reisverzekering heeft afgesloten en in het buitenland op vakantie bent, vergoeden wij uw extra reis- en verblijfskosten als de vertraging wordt veroorzaakt door een natuurramp of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie. Met een stroomstoring krijgt u dus geen vergoeding.

Door de stroomstoring op Schiphol loop ik vertraging op in het bereiken van mijn reisbestemming. Biedt mijn reisverzekering hier dekking voor?

Nee, dit is niet verzekerd.

Ik heb telefoonkosten moeten maken door de stroomstoring. Kan ik deze kosten claimen op mijn reisverzekering?

Op basis van uw verzekering heeft u recht op vergoeding van extra telefoonkosten. De maximum vergoeding voor telefoonkosten voor gesprekken met derden bedraagt € 250,-.

Wij adviseren u ook contact op te nemen met uw reisorganisatie/touroperator en/of vervoersmaatschappij.

Ik moet door de stroomstoring langer blijven dan gepland. Blijft mijn reisverzekering geldig?

Ja, uw reisverzekering blijft tijdens die periode gewoon geldig. U bent verzekerd.

Mijn reis is door de stroomstoring geannuleerd. Krijg ik nu de premie terug van mijn annulerings- reis- en/of omboekgarantieverzekering?

De premie voor uw kortlopende reisverzekering krijgt u terug.

U krijgt geen premie terug voor uw annulerings- en omboekgarantieverzekering.  Heeft u een doorlopende reisverzekering? Ook dan krijgt u geen premie terug.