Heeft u vragen over de drukte op Schiphol en uw verzekering? Lees hier onze antwoorden.
De afhandeltermijn voor schademeldingen op reis- en mobiliteitsverzekeringen is langer dan u van ons gewend bent. Lees meer.
Door technisch onderhoud kunt u van woensdag 5 oktober 22:00 uur tot donderdag 6 oktober 01:00 uur, geen wijzigingen aanbrengen in uw verzekering(en).

CyberHelpdesk

Met een Unigarant Inboedelverzekering krijgt u toegang tot onze CyberHelpdesk. Denkt u dat u het slachtoffer bent van cybercriminaliteit, zoals een hack, phishing of online identiteitsdiefstal? Dan helpen we u graag met onze CyberHelpdesk.

Hulp bij cybercrime van de CyberHelpdesk

Bellen naar de CyberHelpdesk is gratis voor iedereen met een Unigarant Inboedelverzekering. Eén van de experts van onze partner Cyberwacht helpt u op afstand en probeert het probleem op te lossen. u kunt rekenen op deskundige hulp voor herstel bij online dataverlies en advies bij online identiteitsfraude. Indien nodig wordt er op afstand meegekeken op uw toestel. Waar mogelijk helpen ze verloren data terug te zetten en systemen te herstellen.

Samenwerkingspartner

Voor de CyberHelpdesk werken we samen met onze partner Cyberwacht, een expert op het gebied van hulp bij cybercriminaliteit.

Hoe werkt de CyberHelpdesk?

  • De expert van Cyberwacht stelt samen met u het probleem vast.
  • Vervolgens onderzoekt de expert de oorzaak van het cyberincident.
  • Als het nodig is, kijkt de expert op afstand met u mee via TeamViewer.
  • Waar mogelijk wordt de schade aan uw persoonlijke data en software hersteld.
  • U krijgt preventietips.

U kunt met ons bellen:

  • Als u slachtoffer bent van cybercrime
  • Als u denkt dat u slachtoffer bent van cybercrime
  • Als u voorkomen wilt dat u slachtoffer wordt van cybercrime

Voorbeeldsituatie 1: u hebt op een linkje geklikt en opeens kunt u niet meer bij uw foto's. Bel de CyberHelpdesk voor hulp om uw gegevens te herstellen.
Voorbeeldsituatie 2: u krijgt een dreigende mail uit naam van uw bank over een openstaande rekening. Er wordt gezegd dat er een boete komt tenzij u direct via een link betaalt, maar u vertrouwt deze mail niet helemaal. Laat iemand van de CyberHelpdesk met u meekijken of uw vermoeden klopt.

Complexe problemen: vervolgstappen

Helaas kan de CyberHelpdesk niet alle problemen oplossen, maar ook dan proberen we u op weg te helpen. Hebt u de aanvullende Cyberdekking bij de Unigarant Inboedelverzekering afgesloten? Dan hebt u mogelijk recht op specialistische hulp of een schadevergoeding. Hebt u de Cyberdekking niet, dan kunnen we u helpen een geschikte specialist te vinden. De kosten zijn dan wel voor eigen rekening.