Heeft u vragen over de drukte op Schiphol en uw verzekering? Lees hier onze antwoorden.
De afhandeltermijn voor schademeldingen op reis- en mobiliteitsverzekeringen is langer dan u van ons gewend bent. Lees meer.
Door technisch onderhoud kunt u van woensdag 5 oktober 22:00 uur tot donderdag 6 oktober 01:00 uur, geen wijzigingen aanbrengen in uw verzekering(en).

Vertraagde en geannuleerde vluchten op Schiphol en andere luchthavens

Door drukte op Schiphol en andere luchthavens krijgen reizigers helaas te maken met lange wachtrijen en zelfs geannuleerde vluchten. In de onderstaande vragen en antwoorden leest u wat dit betekent voor uw Unigarant Reis- en Annuleringsverzekering.

Antwoorden op veelgestelde vragen over de reis- en annuleringsverzekering

Vlucht gemist door lange wachtrijen

Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist. Ik heb mijn ticket moeten omboeken of heb een nieuw ticket gekocht. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

Bekijk wat u kunt doen voor het verhalen van uw kosten.

In dit uitgebreide stappenplan ziet u wat u kunt doen bij vertraging van een vlucht.

Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik een dag vakantie gemist. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

Bekijk wat u kunt doen voor het verhalen van uw kosten.

In dit uitgebreide stappenplan ziet u wat u kunt doen bij vertraging van een vlucht.

Door drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en mis ik een aansluitende vlucht. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is uw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder u vertrokken.

Door drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en kan ik mijn huurauto niet ophalen of mis ik een excursie. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is uw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder u vertrokken.

Ik heb mijn reis zelf samengesteld. Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en wil ik de rest van mijn reis annuleren. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is uw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder u vertrokken.

Bekijk wat u kunt doen voor het verhalen van uw kosten.

In dit uitgebreide stappenplan ziet u wat u kunt doen bij vertraging van een vlucht.

 

Vlucht geannuleerd door drukte

Vanwege de drukte op de luchthaven is mijn vlucht geannuleerd. Ik heb mijn ticket moeten omboeken of heb een nieuw ticket gekocht. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

Bekijk wat u kunt doen voor het verhalen van uw kosten.

In dit uitgebreide stappenplan ziet u wat u kunt doen bij vertraging van een vlucht.

Vanwege de drukte op de luchthaven is mijn vlucht geannuleerd en heb ik een dag vakantie gemist. Is dit verzekerd?

Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

Bekijk wat u kunt doen voor het verhalen van uw kosten.

In dit uitgebreide stappenplan ziet u wat u kunt doen bij vertraging van een vlucht.

Schade gemeld. En nu?

Wanneer ontvang ik een reactie op mijn ingediende schadeclaim?

Helaas is het ook bij ons druk, waardoor het niet altijd lukt binnen tien werkdagen te antwoorden. Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk te reageren.