Heeft u vragen over de drukte op Schiphol en uw verzekering? Lees hier onze antwoorden.
De afhandeltermijn voor schademeldingen op reis- en mobiliteitsverzekeringen is langer dan u van ons gewend bent. Lees meer.
Door technisch onderhoud kunt u van woensdag 5 oktober 22:00 uur tot donderdag 6 oktober 01:00 uur, geen wijzigingen aanbrengen in uw verzekering(en).

Wat gebeurt er met uw gegevens als u schade meldt?

Als u bij ons een schade meldt, geeft u diverse gegevens aan ons door. Om uw melding te behandelen, kunnen wij uw gegevens aan een expertisebureau doorgeven, of ontvangen we gegevens van een schade-expert. Daarnaast kunnen wij nota’s met uw gegevens bij derden controleren om de juistheid van de schade vast te stellen.

  • Het kan zijn dat uw schade, bijvoorbeeld aan uw auto, beoordeeld moet worden door een schade-expert. Wij ontvangen dan van die expert een rapport. De gegevens die de expert in het schaderapport zet, gebruiken we om de schade af te wikkelen.

  • Bij letselschade kunnen wij ook een expertisebureau de opdracht geven om uw schade te beoordelen. We geven dan uw gegevens aan dit bureau door, zodat een medisch expert u kan bezoeken. Wij ontvangen vervolgens het medisch rapport van de expert.

  • Soms besteden we de behandeling van uw schademelding in zijn geheel uit aan een expertisebureau. We geven dan alle nodige gegevens door, zodat dit bureau uw schade zelfstandig kan behandelen. Wij houden uiteraard wel de regie en overleggen met de expert over belangrijke besluiten en eventuele schade die wij aan u uitkeren.

Terug