Vragen over uw reis naar Venetië of Hong Kong? Bekijk onze calamiteitenpagina met veelgestelde vragen.

Schadebehandeling

U heeft helaas een schade. Dit wilt u uiteraard zo snel mogelijk weer opgelost hebben. Wij gaan aan de slag om u zo goed mogelijk te helpen. Hieronder leest u precies welke stappen wij nemen in het proces van schadebehandeling.

Wij houden u op de hoogte

Na de schademelding krijgt u binnen vijf werkdagen een bericht van ons. Dit kan één van de vier onderstaande berichten zijn:

1. U ontvangt informatie over de schadevergoeding

Bent u verzekerd voor de schade? Dan krijgt u een vergoeding. In onze reactie leest u hoe hoog die vergoeding is. Na onze reactie duurt het maximaal vijf werkdagen voor u de vergoeding krijgt.

Soms vragen wij de vergoeding terug aan een andere partij. Bijvoorbeeld iemand die uw schade heeft veroorzaakt, of uw zorgverzekering. Hier hoeft u zelf niets voor te doen. Wij regelen het voor u.

2. Wij vragen u om meer informatie

Hebben wij nog niet genoeg informatie om te beoordelen of u een vergoeding krijgt? In onze reactie leest u welke informatie wij nog nodig hebben en waar u dat naartoe kunt sturen.

3. Een expert komt uw schade beoordelen

Kunnen wij zelf niet beoordelen hoe erg uw schade is? Dan vragen wij een expert om dat voor ons te onderzoeken. In onze reactie leest u hoe dat gaat.

4. U bent niet verzekerd voor de schade

Dat betekent dat u geen vergoeding krijgt. In onze reactie leest u altijd waarom wij de schade niet vergoeden.

Wilt u uw schade melden?

Doe dat dan hier online. Dan verzekert u zich van de snelste schadeafhandeling.

Vragen?

Wanneer u vragen heeft over de schadeafhandeling kunt u het contactformulier invullen, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op