Ga naar de inhoud

Alles over schadebehandeling

Je hebt helaas een schade. Dit wil je uiteraard zo snel mogelijk weer opgelost hebben. Wij gaan aan de slag om je zo goed mogelijk te helpen. Hieronder lees je precies welke stappen wij nemen in het proces van schadebehandeling.
Meld jouw schade via jouw adviseur
De eerste stap is het melden van jouw schade. Heb jij jouw verzekering afgesloten via een adviseur en wil je een schade melden? Neem dan direct contact op met de adviseur, de contactgegevens staan op jouw polisblad. Ben je direct bij ons verzekerd, dan kun je op de knop 'Schade melden' klikken en via het formulier jouw schade aan ons doorgeven.
Wij houden je op de hoogte
Na jouw schademelding gaan onze schadebehandelaars zo snel mogelijk voor je aan de slag. Normaal gesproken krijg je binnen vijf werkdagen een reactie van ons. Dit kan één van de volgende vier berichten zijn.
Je ontvangt informatie over de schadevergoeding

Ben je verzekerd voor de schade? Dan krijgt je een vergoeding. In onze reactie lees je hoe hoog die vergoeding is. Na onze reactie duurt het maximaal vijf werkdagen voor je de vergoeding krijgt.

Soms vragen wij de vergoeding terug aan een andere partij. Bijvoorbeeld iemand die jouw schade heeft veroorzaakt, of jouw zorgverzekering. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Wij regelen het voor je.

Wij vragen je om meer informatie

Hebben wij nog niet genoeg informatie om te beoordelen of je een vergoeding krijgt? In onze reactie lees je welke informatie wij nog nodig hebben en waar je dat naartoe kunt sturen.

Een expert komt jouw schade beoordelen

Kunnen wij zelf niet beoordelen hoe erg jouw schade is? Dan vragen wij een expert om dat voor ons te onderzoeken. In onze reactie lees je hoe dat gaat.

Je bent niet verzekerd voor de schade

Dat betekent dat je geen vergoeding krijgt. In onze reactie lees je altijd waarom wij de schade niet vergoeden.

Onze reactietermijnen

Meestal krijg je binnen vijf werkdagen een reactie van ons, maar soms hebben we meer tijd nodig. Via onderstaande knop vind je de actuele reactietermijnen, zodat je weet hoe lang het op dit moment ongeveer duurt voordat je een reactie van ons ontvangt.

Onze reactietermijnen
Heb je vragen?

Heb je vragen over jouw verzekering? Vul dan het contactformulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactformulier

Behandeling schade van jouw ANWB verzekering

Heb je online een verzekering afgesloten via ANWB? Dan word je via ANWB.nl op de hoogte gehouden van de status van jouw schademelding. Log in op de Mijn ANWB-omgeving om de status van de schademelding in te zien.

Naar ANWB.nl
ANWB Wegenwacht helpt bij schade of pech. Unigarant is onderdeel van de ANWB.
https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png