Schade melden Reis- en annuleringsverzekering
Bent u nog op vakantie en heeft u schade? Meld de schade dan gemakkelijk thuis online.
Thuis heeft u alle gegevens bij de hand zoals nota’s en bonnetjes. Zo kunnen wij u zo goed en snel mogelijk helpen. Doe wel aangifte bij verlies of diefstal en maak foto's bij beschadiging.
Kunt u niet op reis en wilt u annuleren? Check de annuleringsredenen om te controleren of de reden verzekerd is.
Tips voor snel online schade melden
- Houd uw polisnummer bij de hand. Het nummer staat op uw polisblad.
- Zijn er spullen gestolen en heeft u aangifte gedaan? Upload dan het aangiftebewijs. Verzamel en upload ook de nota's van de gestolen spullen. Heeft u geen nota meer? Dan is een bankafschrift ook voldoende.
- Is uw bagage tijdens de reis beschadigd? Informeer dan voordat u schade gaat melden of het gerepareerd kan worden en wat daarvan de kosten zijn.
- Bent u ziek geworden tijdens de reis of heeft u onvoorziene kosten gemaakt zoals extra verblijfs- en vervoerskosten? Houd dan de nota's bij de hand.
- Heeft u de reis moeten annuleren? Leg de annuleringsbevestiging die u heeft ontvangen van de reisorganisatie alvast klaar.
Veelgestelde vragen
- Belangrijke telefoonnummers
-
- Hulpverlening in Nederland:
Neemt u contact op met ANWB Hulpverlening. Telefoon: 070 314 56 56 (24 uur bereikbaar).
- Hulpverlening in het buitenland:
U kunt contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale. Telefoon: 0031 70 314 56 56 (24 uur bereikbaar).
Zorg ervoor dat u bij het bellen uw verzekeringsgegevens, het adres en andere belangrijke informatie bij de hand heeft . Zo kunnen wij u snel helpen.
- Hoe kunt u de schade melden?
-
- Meld uw schade of diefstal direct online. Zo kunnen wij u het snelst helpen.
- Bel naar 088 299 38 82. Houd uw polisnummer dan bij de hand. Vanuit het buitenland belt u naar +31 70 314 14 14.
- Wat gebeurt er als u de schade heeft gemeld?
-
Dan nemen wij uw schade in behandeling. Benieuwd hoe dat gaat? Dat leggen wij hier aan u uit.
- Wat moet u doen bij ziekte of een ongeval?
-
Moet iemand naar het ziekenhuis? Bel dan eerst met de ANWB Alarmcentrale: +31 70 314 56 56 (24 uur bereikbaar).
De ANWB Alarmcentrale meldt de situatie bij ons. Bewaar belangrijke documenten, zoals een verklaring van de arts of nota’s van behandelingen. Deze moet u opsturen.
Als de personen niet naar het ziekenhuis hoeven, kunt u de melding direct aan ons doorgeven.
- Wat moet u doen als u uw reis van tevoren wilt annuleren?
-
Meld dit eerst bij de organisatie waar u de reis heeft geboekt. Daarna meldt u de annulering bij ons.
- Wat moet u doen als u tijdens uw reis wilt annuleren?
-
Bel altijd eerst met de ANWB Alarmcentrale.
- Vanuit het buitenland: +31 70 314 14 14
- Vanuit Nederland: 088 269 28 88
Meld daarna de annulering bij ons.
- Wat moet u doen bij pech met uw voertuig?
-
Kan uw voertuig niet binnen 48 uur gerepareerd worden? Bel dan met de ANWB Alarmcentrale:
- Vanuit het buitenland: +31 70 314 14 14
- Vanuit Nederland: 088 269 28 88
Kan uw voertuig wel binnen 48 uur gerepareerd worden? Neem dan contact op met ons. U kunt namelijk een vergoeding krijgen voor de extra kosten die u maakt. Zoals het regelen van een nieuwe slaapplek.
Online uw schade melden
Met digitaal schade melden op uw reis- en annuleringsverzekering zorgt u ervoor dat uw schade snel wordt afgehandeld. Eenvoudig, gemakkelijk en snel. Ook wanneer u uw vakantie eerder moet afbreken door ziekte of wanneer uw spullen gestolen zijn, kunt u hier uw schade melden.
Wilt u alleen documenten toevoegen? Hou dan uw schadenummer bij de hand. U kunt hier uw documenten toevoegen.