Heeft u vragen over het Coronavirus? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Hoe gaan wij om met betalingsachterstanden?

Een betaling gemist? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren en dat hoeft ook zeker niet het einde van uw Unigarant-verzekering te betekenen. Toch is het wel prettig om te weten wat u te wachten staat zodra u achter komt te liggen met uw premiebetalingen. Hieronder is het hele proces daarom uitgelegd. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. 

Uw  verzekering betalen nadat u een 1e of 2e betalingsherinnering of brief dat uw dekking wordt ingetrokken heeft ontvangen. Hoe werkt dat?

Gebruik de (digitale) acceptgiro van uw eerste betalingsherinnering, om uw premie alsnog te betalen. Wilt u de premie meteen zelf overmaken? Onderaan brieven en e-mails die u van ons heeft ontvangen, vindt u ons rekeningnummer. U kunt de premie overmaken onder vermelding van uw polisnummer. Uw polisnummer vindt u op uw polisblad en bankafschrift.

U heeft een eerste betalingsherinnering ontvangen. Wat nu?

Afhankelijk van uw communicatievoorkeur sturen wij de eerste betalingsherinnering per post of per e-mail, mét (digitale) acceptgiro. U heeft nog 14 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.

In de brief leggen we ook uit wat de gevolgen zijn als u de premie niet betaalt.

U heeft een tweede betalingsherinnering ontvangen. Wat nu?

Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u deze brief per post én per e-mail. Ook waarschuwen wij u voor de ingetrokken dekking en de extra incassokosten als de premie niet wordt betaald.

U heeft nog 14 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.

U krijgt een brief dat uw dekking wordt ingetrokken. Waarom?

Is de premie niet betaald na het sturen van de 1e en 2e betalingsherinnering? Afhankelijk van uw communicatievoorkeur sturen wij een brief per post of e-mail, waarin wij de ingetrokken dekking aan u bevestigen. U ontvangt ook uitleg of wij de dekking van de polis nog kunnen herstellen na ontvangst van de betaling.

U bent nog steeds verplicht de premie aan ons te betalen. U heeft nog 10 dagen de tijd om de premie te betalen.

Uw betalingsachterstand is overgedragen aan het incassobureau. Wat kunt u nu verwachten?

Ontvangen wij na de 1e, 2e herinnering en na het intrekken van uw dekking geen betaling van de openstaande premie? Dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau TKB. Ook wordt de verzekering beëindigd vanwege wanbetaling. Voor het overdragen aan het incassobureau wordt minstens € 48,40 extra incassokosten in rekening gebracht.

Als u de openstaande betaling met TKB afhandelt, heeft dit geen verdere gevolgen. 


Toch meer vragen?

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar om u te helpen bij overige vragen rondom betalingsachterstanden. U kunt ons bereiken via 088 299 38 82.