Ga naar de inhoud
Terug naar overzicht

Gestroomlijnde werkwijze intermediairs door aansluiting op Aplaza 

Mirjan Haverkamp
Categorie Nieuws
2 min lezen
28 februari 2025

Sinds eind vorig jaar is Unigarant aangesloten op Aplaza. Aplaza koppelt softwaresystemen van verzekeringsadviseurs met ons extranet SalesGarant. Door de koppeling is er een automatische aanlevering en verwerking van digitale documenten en berichten. Dit betekent dat de assurantietussenpersoon de gegevens maar op één plek hoeft in te vullen. Wel zo handig en efficiënt! 

Maximaal efficiënt 

Moniek Timmerman heeft als marktmanager bij Unigarant een grote bijdrage geleverd aan de realisatie van de aansluiting op Aplaza. Ze is erg tevreden met het eindresultaat: ‘Wij investeren in het intermediair en de samenwerking. De aansluiting op Aplaza is een mooie stap waar wij erg blij mee zijn. Aplaza is uitgegroeid tot de marktstandaard voor het intermediair. De markt werkt al jaren aan het koppelen van systemen. Dat voorkomt dubbele invoer, leidt tot lagere kosten en maakt de kans op fouten kleiner.’ 

‘Als adviseurs volledig vanuit hun eigen softwarepakket de regie op hun hele klantenportefeuille kunnen voeren, dan is dat maximaal efficiënt. Het is dus fijn dat wij hier als intermediaire verzekeraar nu ook op aangesloten zijn.’ 

Goede samenwerking is de sleutel 

De contracten tussen Unigarant en Aplaza zijn in 2023 getekend. Na die handtekening is er door verschillende partijen hard aan de digitale weg getimmerd om alles goed in te richten. Zo is onze softwarepartner Keylane nauw betrokken geweest bij het proces om samen de aansluiting van Aplaza op Pulse – ons backofficesysteem – te realiseren. Zo’n koppeling is altijd een technische uitdaging. 

Jacco ten Zijthoff, functioneel beheerder bij Unigarant, kan daar over meepraten: ‘Technische koppelingen brengen eigenlijk altijd de nodige uitdagingen met zich mee. Bij Aplaza was het niet anders. Door een goede samenwerking tussen onze afdeling Functioneel Beheer, Keylane en Aplaza waren issues vrij snel weer opgelost.’ 
 
Inmiddels is er al een start gemaakt aan de eerste fase: het digitaliseren van ADN-berichten en documenten. Het aantal documenten wordt de komende periode nog verder uitgebreid. 

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Voor hulp en vragen staan wij, van maandag tot en met vrijdag, graag voor je klaar!

Ga naar contact
collega aan de telefoon om klanten te helpen
https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png