Ga naar de inhoud

Is uw vlucht uitgevallen op Schiphol of een andere luchthaven?

Door een tekort aan vliegtuigen verloopt jouw vakantie anders dan gepland. Of je kunt helemaal niet op vakantie. Wij helpen je graag met vragen die je hebt over het wijzigen of annuleren van jouw vakantie. En wat dit betekent voor jouw Reis- en/of Annuleringsverzekering.
Veelgestelde vragen
Ik ga op reis, maar mijn vlucht(en) is omgeboekt naar een eerder of later moment. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?

Nee, je bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht je verder te helpen en je een oplossing te bieden. Afhankelijk van het soort reis dat je geboekt hebt, adviseren wij je om contact op te nemen met jouw reisbureau, met de luchtvaartmaatschappij of met ons: Heb je een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)? Dan adviseren wij je om contact op te nemen met jouw reisorganisatie. Heb je zelf jouw reis samengesteld? Neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij. Heb je zelf een reis samengesteld? En valt er een onderdeel uit waardoor je niet meer op reis kunt? Dan kun je bij ons terecht. Je kunt de annuleringskosten of de omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor jouw accommodatie. In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Tip: als reiziger wordt van jou altijd verwacht dat je annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als je economy class zou vliegen.

Mijn terugvlucht gaat eerder. Ik ga dus eerder naar huis dan verwacht. Is dit verzekerd?
Mijn vlucht vertrekt op een ander moment waardoor ik mijn aansluitende vlucht mis. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
Mijn vlucht vertrekt op een ander moment waardoor ik mijn aansluitende vlucht mis. Kan ik mijn reis(onderdelen) omboeken?
Hulp nodig?

Stuur dan een bericht via het contactformulier. Of bel ons op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur. We helpen je graag verder.

Cookies
https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png