Heeft u vragen over het Coronavirus? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Direct hagelschade melden

Om hagelschades snel af te handelen werken wij samen met Hagelherstel Nederland en Omnia CCS

Hagelschade aan uw auto of camper

U heeft hagelschade, een vervelend fenomeen. Unigarant werkt samen met haar herstelpartners aan een zo snel als mogelijke afwikkeling van uw schade.

Hoe kan ik hagelschade aan mijn voertuig melden?

U kunt uw hagelschade op meerdere manieren melden:

  • Online via hagelherstel.nl
  • Telefonisch via 085 - 0 444 567
  • Of plan zelf een afspraak met een hersteller via de website van Unigarant of ANWB

Er wordt na een schademelding binnen 24 uur contact met u opgenomen door één van onze schadeherstelpartners ABS, AAS of Schadenet voor het maken van een intake- en reparatie afspraak.
Bij drukte door extreem weer kan deze termijn iets oplopen. Hiervoor vragen wij om uw begrip. Zodra uw schade is hersteld, wordt u gebeld door de schadehersteller. Deze zal u uitleggen welke reparaties zijn gedaan en wat de kosten hier van zijn. 

Veel gestelde vragen schadeherstel

Is hagelschade verzekerd, heb ik een eigen risico en heeft het melden van hagelschade invloed op mijn premie (B/M)?

Dit is afhankelijk van welke dekkingen u heeft afgesloten en of u de schade laat herstellen door onze herstelpartner. 

 

Zie hiervoor de onderstaande tabel:

Verzekering

Dekking

B/M invloed

Eigen Risico

Opmerking 

Auto

Gedeeltelijk casco

Volledig casco

Nee 

€ 350,00 of 
€ 0,00

Indien reparatie plaatsvindt bij een geselecteerd schadeherstelbedrijf

Bromfiets 

Diefstal 

Nee

€ 150,00
 

Motor

Gedeeltelijk casco

Volledig casco

Nee 

€ 150,00
 

Camper

Gedeeltelijk casco

Volledig casco

Nee 

€ 350,00 of 

€ 0,00

Indien reparatie plaatsvindt bij een geselecteerd schadeherstelbedrijf geldt geen eigen risico

Caravan

Hagel/Storm

Nee 

€ 150,00 of

€ 75,00

Indien reparatie plaatsvindt bij een geselecteerd schadeherstelbedrijf

Caravan NCBM

Hagel/Storm

Ja

€ 65,00 of

€ 0,00

Indien reparatie plaatsvindt bij een geselecteerd schadeherstelbedrijf

Mocht mijn voertuig totaal verloren verklaard worden, wat gebeurt er dan?

Afhankelijk van de leeftijd van uw voertuig verandert de dagwaarde. Uw beschadigde voertuig heeft ook met schade een bepaalde waarde. Dit noemen wij de restwaarde.  Mocht de werkelijke schade aan uw voertuig de dagwaarde, verminderd met de restwaarde, overstijgen, dan is er sprake van totaal verlies. U wordt dan gebeld door een schade-expert om de schade verder af te wikkelen.

Welke corona veiligheidsmaatregelen heeft het schadebedrijf genomen?

Al onze samenwerkingspartners werken volgens een protocol waardoor de coronamaatregelen in acht genomen worden. 

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Afhankelijk van uw polis heeft u recht op vervangend vervoer als uw voertuig hersteld wordt of bij mogelijk totaal verlies. Raadpleeg voor meer informatie uw specifieke polisvoorwaarden.

Wat is de gemiddelde reparatieduur?

Als uw voertuig hersteld wordt is de gemiddelde reparatieduur drie dagen. Stem voor meer duidelijkheid met de schadehersteller af wat hij verwacht op basis van uw specifieke schade.

Hagelschade aan uw caravan

Wilt u direct hagelschade aan uw caravan melden? Of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met Omnia CCS via:

  • de telefoon: 085 021 15 93
  • of via de website 

Hoe werkt het?

OMNIA CCS maakt samen met u een afspraak bij een intakecenter of een regionale schadehersteller om de schade aan uw caravan te beoordelen en indien mogelijk te herstellen. Omnia CCS is vanaf dat moment uw contactpersoon en beantwoordt uw vragen.