Heeft u vragen over de drukte op Schiphol en uw verzekering? Lees hier onze antwoorden.
De afhandeltermijn voor schademeldingen op reis- en mobiliteitsverzekeringen is langer dan u van ons gewend bent. Lees meer.

Afhandeltijd schade Reis en Mobiliteit is enkele weken

Heeft u een schade gemeld op een reis- of mobiliteitsverzekering? Dan is onze afhandeltijd langer dan u van ons gewend bent. Op dit moment reageren we binnen twee tot vier weken op de betreffende schademeldingen.

Daarnaast zijn we de komende tijd dagelijks tot 12 uur telefonisch bereikbaar voor vragen over bestaande schademeldingen op deze verzekeringen. 

Afhandeltermijn schade Reis en Mobiliteit

Wat is de gemiddelde afhandeltermijn voor schades?

Schademeldingen voor reis- en annuleringsverzekeringen worden nu binnen drie tot vier weken afgehandeld. Schademeldingen voor mobiliteitsverzekeringen handelen we binnen twee tot drie weken af.

Waarom is de gemiddelde afhandeltermijn voor reis- en mobiliteitsverzekeringen langer dan u van ons gewend bent?

Na een periode van coronamaatregelen gaan de meeste mensen weer op vakantie. Dit zorgt bij onze reisverzekeringen voor een extra piek, naast de gebruikelijke vakantiedrukte in augustus. Bovendien is de personele bezetting lager dan gebruikelijk. 

Wanneer is de situatie opgelost?

We gaan er vanuit dat het de komende tijd nog druk blijft bij schadeafhandeling.  We hopen dat we u snel weer kunnen helpen binnen tien werkdagen. 

Voor welke verzekeringen gelden bovenstaande maatregelen?

Mobiliteitsverzekeringen Unigarant 
• Autoverzekering
• Motorverzekering
• Oldtimerverzekering
• Scooterverzekering

Reisverzekeringen Unigarant 
• Doorlopende reisverzekering
• Doorlopende annuleringsverzekering
• Caravanverzekering
• Kortlopende reisverzekering
• Kortlopende annuleringsverzekering

Contact opnemen schade Reis en Mobiliteit

Wanneer is Unigarant telefonisch bereikbaar voor vragen over bestaande schademeldingen binnen reis- en mobiliteitsverzekeringen?

Bestaande schademeldingen
Op werkdagen zijn wij telefonisch tot 12.00 uur bereikbaar voor vragen over bestaande schademeldingen. Onze excuses voor het ongemak. 
Goed om te weten: uw schademelding wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen vier weken afgehandeld. Daarnaast verzoeken we u om de aanvullende gegevens aan te leveren via de e-mail die u hierover gekregen heeft en daar niet over te bellen.

Nieuwe schademeldingen
Over nieuwe schademeldingen blijven wij de hele dag telefonisch bereikbaar.

Wat is de gemiddelde wachttijd aan de telefoon?

Voor alle schademeldingen geldt dat u gemiddeld 30 minuten moet wachten tot u een medewerker aan de telefoon heeft. Het kan dus korter of langer zijn.