Vragen over uw reis naar Venetië of Hong Kong? Bekijk onze calamiteitenpagina met veelgestelde vragen.
Terug naar overzicht
Kennis en Ontwikkeling 27 augustus 2019

Lijstjes? Leuk. Vooral als je er (hoog) in staat

Peter_12.jpg

Vlak voor de vakantie verscheen de MT500. Een ranglijst van de vijfhonderd bedrijven met de beste reputatie, gerankt door ondernemers, managers en bestuurders. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met lijstjes. Want een goede notering is natuurlijk een leuk compliment. Omgedraaid is het natuurlijk vervelend als je jezelf lager terugvindt dan dat je zelf had verwacht.

In de MT500 vond ik ons, de ANWB, in categorie verzekeren terug op plaats drie. En met die derde plek moeten we blij zijn als bedrijf. Het betekent namelijk dat we op reputatiegebied meedoen met de besten van Nederland. Het betekent ook dat de inspanningen die we doen voor onze klanten in de markt gezien en gewaardeerd worden.  Maar de belangrijkste reden waarom ik blij ben met de derde plek, is de bijbehorende uitdaging om nog twee stapjes te stijgen en de toppositie te veroveren.

“Het betekent dat we op reputatiegebied meedoen met de besten van Nederland.”

En als ik één ding heb geleerd in de afgelopen tweeënhalf jaar dat ik bij Unigarant & ANWB Verzekeren werk, is het wel dat we een uitdaging hier in Hoogeveen met beide handen aanpakken. Sinds mijn aantreden hebben we met onze Blijven Fietsen verzekering en Veilig van Huis Woonverzekering twee innovatieve verzekeringen gelanceerd. Ook hebben we een volgende stap gezet met onze Veilig Rijden autoverzekering, we werken hier nu met een app op de telefoon. Én we hebben grote stappen gemaakt in onze online dienstverlening.

Wat mij dan opvalt, is de nuchterheid en vanzelfsprekendheid waarmee dat gebeurt. Of zoals een collega het laatst verwoordde: “We zijn nuchter bij Unigarant/ANWB Verzekeren, we doen liever dan dat we erover praten."

“We zijn nuchter bij Unigarant en ANWB Verzekeren. We doen liever dan dat we erover praten.”

We zijn al bezig met het volgende voordat het vorige big-news is geworden”. Terwijl we echt trots kunnen zijn op wat we neergezet hebben. Vernieuwende verzekeringen die het dagelijks leven van onze klanten makkelijker of veiliger maken én maatschappelijke impact hebben.

De komende jaren zetten we deze lijn voort en blijven we bewezen én eigentijdse technologie combineren met onze grote kracht: de dienstverlening van de ANWB.  En zolang we de Drentse bescheidenheid nog niet van ons afgeschud hebben, laat de lijstjes dan maar voor ons spreken!

Peter Siewers
CEO Unigarant & ANWB Verzekeren