Ga naar de inhoud
Het logo van Unigarant verzekeringen, met de merknaam 'unigarant' in witte letters op een blauwe rechthoekige achtergrond en het woord 'verzekeringen' in blauwe letters eronder.

Meer informatie over de digitale AI-assistent voor het opzeggen van je fietsverzekering

vrouw fietst met helm op in de stad

 

De digitale AI-assistent van Unigarant helpt je bij het opzeggen van je fietsverzekering. Hij stelt korte vragen over de opzegging, zodat je de benodigde gegevens kunt doorgeven. Na het doorgeven van je opzegging ontvang je een bevestiging per e-mail. De digitale AI-assistent is nog aan het leren en zal nog niet op al jouw vragen antwoord hebben.

De voordelen van de digitale AI-assistent

De digitale AI-assistent helpt je 24 uur per dag bij het opzeggen van je fietsverzekering. Hij stelt alleen relevante vragen over de opzegging, die je in je eigen woorden kunt beantwoorden. Zo wordt het proces sneller en eenvoudiger afgerond dan via het online formulier.

Dit is de digitale AI-assistent niet

De digitale AI-assistent is geen persoon. Je chat met een AI-computerprogramma dat je alleen helpt bij het opzeggen van je verzekering. De digitale AI-assistent doet geen uitspraken over zaken die niet met je opzegging te maken hebben. Ook zal de digitale AI-assistent niet beoordelen of je recht hebt op restitutie of andere verzekeringsvoorwaarden.

De techniek achter onze digitale AI-assistent

Onze digitale AI-assistent gebruikt een geavanceerd taalmodel, ook wel een Large Language Model (LLM) genoemd, om vragen te stellen en informatie te verwerken. Dit taalmodel is getraind met enorme hoeveelheden tekstdata, zoals boeken, artikelen en websites. Hierdoor kan de AI-assistent verschillende soorten teksten begrijpen, vragen stellen, zinnen afmaken en nieuwe teksten genereren die natuurlijk en menselijk overkomen.

Daarnaast heeft onze AI-assistent uitgebreide kennis van onze verzekeringsvoorwaarden. Zo kan de digitale AI-assistent altijd de juiste vragen stellen om jouw opzegging te verwerken.

Waar helpt de digitale AI-assistent allemaal mee?

De digitale AI-assistent helpt op dit moment alleen bij het opzeggen van een fietsverzekering.

Wat vraagt de digitale AI-assistent aan mij?

De digitale AI-assistent vraagt alleen informatie die van belang is voor de opzegging. Denk aan gegevens zoals je polisnummer, de reden van opzegging of de gewenste einddatum. Deel alleen persoonsgegevens met de digitale AI-assistent als hij daarom vraagt.

Wat als de digitale AI-assistent en ik er niet uit komen?

Je kan de digitale AI-assistent vragen om andere contactmogelijkheden. Je kan ook het venster sluiten en je opzegging doorgeven via het online formulier.

Wat gebeurt er met de gegevens die ik naar de chatbot stuur?

De digitale AI-assistent slaat de gesprekken op. Dit doen wij om onze diensten te verbeteren. Je kunt het gesprek zelf ook downloaden. Na het doorgeven van jouw opzegging verwerken wij de gegevens volgens de verzekeringsovereenkomst. Daarbij wordt de opzegging geregistreerd bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Lees meer in de privacyverklaring.

Contact https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png