Veel gestelde verzekeringsvragen stroomstoring vliegveld

Is er sprake van schade door stroomstoring op het vliegveld?

We kunnen ons voorstellen dat uw vragen heeft. Hieronder geven we antwoord op de meest voorkomende vragen bij schade door stroomstoring op het vliegveld.

Vragen over het melden van uw schade

Hoe kan ik schade melden?

Heeft u schade? Dat is heel vervelend. Wij helpen u graag zo snel mogelijk verder. Als u uw schade direct online meldt, verzekert u zich van de snelste schadeafhandeling.

Dit kan via onze pagina schademelden.

Vragen over uw annuleringsverzekering

Ik ben van plan om op vakantie te gaan, maar door de stroomstoring vertrekt mijn vliegtuig niet of later. Hierdoor wil ik mijn vakantie afzeggen. Vallen deze kosten onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?

Nee, dit is niet verzekerd. Dit is geen geldige annuleringsreden.

Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisator, touroperator of vervoersmaatschappij.

Door de stroomstoring arriveer ik later dan gepland op mijn bestemming. Krijg ik vergoeding voor niet genoten vakantiedagen?

Ja, in geval van vertraging van een vliegtuig tijdens de heenreis of bij aankomst op de vakantiebestemming vergoeden wij:

  • Bij een vertraging van 8 tot 20 uur geldt een vergoeding van één dag;
  • Bij 20 tot 32 uur geldt een vergoeding van twee dagen;
  • Bij meer dan 32 uur worden er drie dagen vergoed. 

Vragen over reisverzekering

Ik moet door de stroomstoring op Schiphol noodgedwongen langer op mijn vakantiebestemming blijven dan gepland. Hierdoor maak ik extra verblijfskosten en terugreiskosten. Krijg ik deze kosten vergoed?

Nee, als u een reisverzekering heeft afgesloten en in het buitenland op vakantie bent, vergoeden wij uw extra reis- en verblijfskosten als de vertraging wordt veroorzaakt door een natuurramp of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie. Met een stroomstoring krijgt u dus geen vergoeding.

Door de stroomstoring op Schiphol loop ik vertraging op in het bereiken van mijn reisbestemming. Biedt mijn reisverzekering hier dekking voor?

Nee, dit is niet verzekerd op de reisverzekering. De annuleringsverzekering biedt wel dekking voor niet genoten vakantiedagen door reisvertraging. 

Ik heb telefoonkosten moeten maken door de stroomstoring. Kan ik deze kosten claimen op mijn reisverzekering?

Op basis van uw verzekering heeft u recht op vergoeding van extra telefoonkosten.

  • De maximum vergoeding voor telefoonkosten voor gesprekken met derden bedraagt € 250,-.
Ik moet door de stroomstoring langer blijven dan gepland. Blijft mijn reisverzekering geldig?

Ja, uw reisverzekering blijft tijdens die periode gewoon geldig. U bent verzekerd.

Vragen over uw premie

Mijn reis is door de stroomstoring geannuleerd. Krijg ik nu de premie terug van mijn reisverzekering?

Ja, de premie voor uw kortlopende reisverzekering krijgt u terug. Dit geldt niet voor een doorlopende reisverzekering.