Heeft u vragen over het Coronavirus? Bekijk onze veelgestelde vragen.
Heeft u vanwege de bosbranden of overstromingen (natuurramp) vragen over uw reis- en annuleringsverzekering?
Heeft u door de wateroverlast in Limburg schade aan uw woonhuis, inboedel of een voertuig? Check hier onze veelgestelde vragen.

Mark Veenhoven

Mark Veenhoven werkt sinds februari 2020 bij Unigarant. Na zijn detachering bij Schade kwam hij in augustus bij zijn nieuwe team Service & Advies. Kennismaken met de andere teamleden moest alleen wel digitaal: door de aangescherpte maatregelen kon hij direct zijn computer in de auto laden en de thuiswerkplek inrichten.

“Ik kom uit de buitendienst, werkte in de horeca. Dan heb je altijd veel mensen om je heen. Nu is het echt een andere wereld. Alsof je weer opnieuw begint, zo voelde het. Het was natuurlijk voor iedereen heel rigoureus, hup spullen in de auto en thuis werken. Ik heb na de vier weken training nog twee weken op kantoor doorgebracht. Na mijn detachering bij Schade ging ik weer terug naar Service & Advies, maar dan ken je je nieuwe team helemaal niet. Er zijn collega’s waar ik nu al ruim een jaar mee samenwerk die ik nog nooit persoonlijk heb gezien, alleen digitaal.

En ik moet zeggen, in het begin moest ik wel even wennen, je voelt je toch een beetje een buitenbeentje. Het is een groot compliment voor de teammanager en de teamleden dat ik me nu toch wel thuis voel in het team. Wat me heeft geholpen, en dat vind ik ook wel bijzonder aan Unigarant, is al die persoonlijke aandacht. Dat Annemarie [teammanager van Mark, red.] de moeite neemt om naar Emmer-Compascuum te rijden voor een half uur wandelen. Dat geeft wel het gevoel dat er aandacht aan je wordt geschonken. Je krijgt ook de tijd om gewoon eens met collega’s te bellen. Als je dan de positieve kanten bekijkt, denk ik dat deze situatie ook wel weer goed is voor de saamhorigheid. En die cadeautjes… ik voel me haast bezwaard als er weer een pakje op de deurmat ligt.

Inmiddels bevalt het thuiswerken me wel. In de loop van de tijd ga je steeds meer voordelen zien. De nadelen blijven natuurlijk, maar het is wat het is en je kan er niets aan veranderen. Want ja, ik mis zeker de broodjes biefstuk uit de kantine. En het acht man sterke carpool-groepje. Ik neem daarom nu actief het voortouw in dingen. Ik ben bestuurslid geworden van de personeelsvereniging, heb meegeholpen aan de kinderfietsenactie van ANWB. En zo bouw je, ondanks dat je elkaar niet fysiek ziet, toch weer wat meer contact op. Mijn werkplezier wordt daardoor vergroot.

Het zou fijn zijn om straks weer twee dagen in de week naar kantoor te kunnen. Misschien is het de eerste dagen wat onwennig, maar ik verwacht wel een soort van domino-effect. Ik ken jou, jij kent Pietje, dus dan krijg ik ook wel goed contact met Klaas. Dat loopt wel los. Wat dat betreft is Unigarant open en vriendelijk: van management tot postkamer.”

Mark zijn tip voor nieuwe collega’s:

“Neem het voortouw, meng je in het bedrijf, laat je horen. Dat is denk ik wel het belangrijkste. Ook omdat het je eigen werkplezier vergroot als je actiever deelneemt.”

Terug naar sociaal jaarverslag