Verzekeraars in Beeld: Unigarant dringt top vijf binnen
Unigarant staat dit jaar op de vijfde plek in het klantonderzoek ‘Verzekeraars In Beeld’ van het Verbond van Verzekeraars. Daarmee zet Unigarant de stijgende lijn van afgelopen jaar door. In het onderzoek scoren klanten de verzekeraars op aspecten als klantcontact, tevredenheid en deskundigheid.
Vorig jaar stond Unigarant met een zevende plek voor het eerst in de top tien. Koen Akkerman, manager Sales bij Unigarant is blij met de stijging: “We hebben duidelijke keuzes gemaakt in welke producten we aanbieden en met wie we zaken doen. Dagelijks werken we samen met onze business partners aan solide producten, eerlijk en duidelijk advies, het nakomen van afspraken en het geven van vertrouwen. Mooi om te zien dat dat werkt en gewaardeerd wordt door onze klanten.”
Hogere scores sectorbreed
Over de totale linie geven klanten hun verzekeraar voor het derde jaar op rij een hogere score voor de klantbediening. De 49 deelnemende verzekeraars scoren in het algemeen het best op klantcontact en klantgerichtheid. Duidelijkheid en deskundigheid laten ook een positieve verbetering zien ten opzichte van 2017.
Over Verzekeraars in Beeld
VerzekeraarsInBeeld is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars waarbij consumenten op eenvoudige wijze kunnen zien hoe goed zijn of haar verzekeraar scoort. Andere initiatieven in dit verband zijn de Verzekeringskaarten en de consumentensite www.vanatotzekerheid.nl/