Linn Musters nieuwe operationeel directeur van Unigarant
Per 1 april 2019 wordt Linn Musters (36) operationeel directeur van Unigarant en zal zij toetreden tot het directieteam. Linn Musters is afkomstig van Knab, waar zij sinds 2017 werkzaam was. In haar laatste functie was zij als Lead Agile Transition verantwoordelijk voor het agile maken van de organisatie. De benoeming van Musters is goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Ruime ervaring op het gebied van klanttevredenheid in de financiële dienstverlening
Linn begon, na een studie economische psychologie, haar carrière in 2006 als management trainee bij ING. Tussen 2006 en 2017 bekleedde zij diverse functies binnen ING, AXA en NN. Zij heeft veel ervaring met het wendbaar maken van organisaties volgens de Agile manier van werken, waarbij klantgerichtheid op de eerste plaats staat.
Peter Siewers, algemeen directeur Unigarant en ANWB Verzekeren over de benoeming: “Tijdens de gesprekken die we de afgelopen periode met Linn hebben gevoerd, hebben we haar leren kennen als een zeer enthousiaste en verbindende persoonlijkheid die de operatie van ons bedrijf nog mooier kan maken. Met haar kennis en ervaring heb ik er veel vertrouwen in dat zij de afdelingen Schade en Klantcontact samen met het management en de medewerkers naar een volgend level van een excellente operatie kan brengen”.
'Operations vormen het hart van de organisatie waar je de beloftes waar moet maken’
Linn Musters over haar benoeming als operationeel directeur Unigarant: “Ik geloof dat organisaties alleen maar succesvol kunnen zijn als ze oprecht klantgericht zijn. In de afgelopen jaren heb ik me daarvoor ingezet vanuit verschillende rollen bij diverse financiële dienstverleners in binnen- en buitenland.
In die rollen heb ik twee dingen geleerd. Ten eerste kunnen organisaties alleen klantgericht zijn als de medewerkers tevreden zijn. Ten tweede moet klantgerichtheid in het DNA van een organisatie zitten. Gezien de hoge NPS lijken beiden bij Unigarant wel goed te zitten. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om deel uit te gaan maken van de operatie hier, hetgeen toch het hart is van iedere organisatie. In de operatie wordt de belofte naar de klant gemaakt of gebroken.”