Schade melden Reis- en annuleringsverzekering

Bent u nog op vakantie en heeft u schade? Meld de schade dan gemakkelijk thuis online.

Thuis heeft u alle gegevens bij de hand zoals nota’s en bonnetjes. Zo kunnen wij u zo goed en snel mogelijk helpen. Doe wel aangifte bij verlies of diefstal en maak foto's bij beschadiging.

Kunt u niet op reis en wilt u annuleren? Check de annuleringsredenen om te controleren of de reden verzekerd is.

Hulp nodig?

Bel 070 314 56 56

(vanuit Nederland)

Bel 0031 70 314 56 56

(vanuit het buitenland)

Klantcontact.jpg
  1. Houd uw polisnummer bij de hand. Het nummer staat op uw polisblad.
  2. Zijn er spullen gestolen en heeft u aangifte gedaan? Upload dan het aangiftebewijs. Verzamel en upload ook de nota's van de gestolen spullen. Heeft u geen nota meer? Dan is een bankafschrift ook voldoende.
  3. Is uw bagage tijdens de reis beschadigd? Informeer dan voordat u schade gaat melden of het gerepareerd kan worden en wat daarvan de kosten zijn.
  4. Bent u ziek geworden tijdens de reis of heeft u onvoorziene kosten gemaakt zoals extra verblijfs- en vervoerskosten? Houd dan de nota's bij de hand.
  5. Heeft u de reis moeten annuleren? Leg de annuleringsbevestiging die u heeft ontvangen van de reisorganisatie alvast klaar.

Veelgestelde vragen

Belangrijke telefoonnummers
  • Hulpverlening in Nederland:

Neemt u contact op met ANWB Hulpverlening. Telefoon: 070 314 56 56 (24 uur bereikbaar).

  • Hulpverlening in het buitenland:

U kunt contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale. Telefoon: 0031 70 314 56 56 (24 uur bereikbaar).

Zorg ervoor dat u bij het bellen uw verzekeringsgegevens, het adres en andere belangrijke informatie bij de hand heeft . Zo kunnen wij u snel helpen.

Hoe kunt u de schade melden?
Wat gebeurt er als u de schade heeft gemeld?

Dan nemen wij uw schade in behandeling. Benieuwd hoe dat gaat? Dat leggen wij hier aan u uit.

Wat moet u doen bij ziekte of een ongeval?

Moet iemand naar het ziekenhuis? Bel dan eerst met de ANWB Alarmcentrale: +31 70 314 56 56 (24 uur bereikbaar).

De ANWB Alarmcentrale meldt de situatie bij ons. Bewaar belangrijke documenten, zoals een verklaring van de arts of nota’s van behandelingen. Deze moet u opsturen.

Als de personen niet naar het ziekenhuis hoeven, kunt u de melding direct aan ons doorgeven.

Wat moet u doen als u uw reis van tevoren wilt annuleren?

Meld dit eerst bij de organisatie waar u de reis heeft geboekt. Daarna meldt u de annulering bij ons.

Wat moet u doen als u tijdens uw reis wilt annuleren?

Bel altijd eerst met de ANWB Alarmcentrale.

  • Vanuit het buitenland: +31 70 314 14 14
  • Vanuit Nederland: 088 269 28 88

Meld daarna de annulering bij ons.

Wat moet u doen bij pech met uw voertuig?

Kan uw voertuig niet binnen 48 uur gerepareerd worden? Bel dan met de ANWB Alarmcentrale:

  • Vanuit het buitenland: +31 70 314 14 14
  • Vanuit Nederland: 088 269 28 88

Kan uw voertuig wel binnen 48 uur gerepareerd worden? Neem dan contact op met ons. U kunt namelijk een vergoeding krijgen voor de extra kosten die u maakt. Zoals het regelen van een nieuwe slaapplek.

Online uw schade melden

Met digitaal schade melden op uw reis- en annuleringsverzekering zorgt u ervoor dat uw schade snel wordt afgehandeld. Eenvoudig, gemakkelijk en snel. Ook wanneer u uw vakantie eerder moet afbreken door ziekte of wanneer uw spullen gestolen zijn, kunt u hier uw schade melden.

Meld hier uw schade

Wilt u alleen documenten toevoegen? Hou dan uw schadenummer bij de hand. U kunt hier uw documenten toevoegen.